השתלת שיניים בתל אביב בשיטת All On 4

השתלת שיניים בהעמסה מידית בשנים האחרונות הלכה ותפסה תאוצה בתחום הדנטלי בזכות המהפך הטכנולוגי. השתלים הדנטליים מהווים כיום אופציה חדשנית ומועדפת לאנשים הסובלים מחוסר שיניים מוחלט בחלל הפה, לתותבות או גשרים מודבקים. 

למעשה כיום במקרים מתאימים בלבד ניתן להשלים שיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים המעניקים מראה אסתטי טבעי ויכולת תפקוד גבוהה ונוחה ללא זמן המתנה ארוך ובקיצור תהליכים המאפשרים למטופלים להחזיר את היכולת התפקודית של מערכת הלסתות ולשפר את איכות חייהם מבלי לסבול מתקופת ביניים ארוכה בה הם לא יכלו לתפקד.

השתלת שיניים בהעמסה מידית בשיטת All On 4, הינה שיטת טיפול מתקדמת להשתלות שיניים, בה נעקרות השיניים הרעועות ובמקומם מועמס לסת מלאה עשויה כתרים על גבי שתלים כדי לחסוך זמן בין שלב לשלב כאמור, לאדם עם אובדן וחוסר מוחלט של השיניים. שיטת השתלת השיניים מתבססת על חלוקה אופטימלית של העומס על עצם הלסת ומאפשרת החדרת שתלים ואת הרכבת מערכת השיניים על ארבעה שתלים.

שיטת השתלת השיניים 4 All On הומצאה בשנות השמונים ע"י דר' פאולו מלו והיא מבוססת על העקרונות שהיו מקובלים בשתלים דנטליים כבר בשנות השישים. דר' מלו איחד וקבע פרוטוקול עבודה נוח וברור שמאחד את הנתונים כאשר יוצרים בעזרת צילומי רנטגן ו- CT מדריך כירורגי מדויק של 4-6 שתלים, כך שיווצר טרפז תלת מימדי עליו יהיה ניתן לבנות גשר קבוע של 12 שיניים.

תהליך ההשתלה משולב עם שיקום ודורש כמות עצם מספקת בנוסף לשלבים מקדימים של תכנון מדויק של מקרה המטופל. עקב הדיוק המרבי שנדרש לביצוע כל השלבים, ישנה חשיבות רבה לניסיון הכירורגי והשיקומי על מנת לבצע את פרוצדורת השתלת השיניים והשיקום. בנוסף, כחלק מהחשיבות בהשתלת השיניים ישנה חשיבות רבה גם הנמצאת בהיבט האסתטי, לשיניים ישרות, שלמות ואסתטיות, ישנה השפעה ישירה על אסתטיקת הפנים בכלל ובפרט של החיוך. פרט להשפעתו על האסתטיקה הכללית, למראה השיניים השפעה גם על תפיסת ההיגיינה, הטיפוח העצמי והביטחון  העצמי של האדם העומד מולנו. בעוד שיניים חסרות בקדמת או באחורי הלסת, עלולות ליצור אצלנו תפיסה שלילית, לא רק על האסתטיקה של האדם, אלא גם על אישיותו, הרי שלסת מלאה בשיניים ישרות עם מראה אסתטי מושלם, מותירה עלינו רושם רב לגבי אופיו ואפילו מעמדו של האדם.

בהחלטה לבצע השתלת שיניים, אנו יודעים כי חשוב לכם ליהנות מתוצאה של מראה אסתטי מושלם עם חיוך בריא, שהטיפול יהיה בקיצור הליכים ובדרך המהירה ביותר עם דיוק מרבי, שיהיה לכם נוחות מקסימלית עם יכולת תפקודית מלאה ועמידה לטווח וכמובן בעלות נמוכה יחסית בהשוואה לשיקומיים קבועים אחרים, וכל זאת, מציעה לכם בדיוק השתלת שיניים בשיטת All On 4.

מהי שיטת All On 4 להשתלת שיניים?

עד לפני שנים לא רבות, תהליך השתלת שיניים דרש סדרה ארוכה של טיפולים על פני טווח זמן ארוך של חודשים ואף שנים. לאורך התהליך סבל המטופל מטראומה מתמשכת לפה והלסת, ומפגיעה באפקט האסתטי והרגשי של השתלת השיניים, לאור היעדר אלמנט המידיות שנבלע בתוך התהליך הארוך. שיטת All On 4 היא שיטה המאפשרת השתלת סדרה של שיניים בהעמסה מידית, ומימוש האפקט האסתטי והפונקציונלי של השיניים החדשות באופן מיידי.

ברמה הטכנית, שיטת All On 4 מבוססת על השתלת 4 שתלים היוצרים בניהם צורת טרפז המהווה בסייס יציב לאחיזת שיניים, עליהם מותקן גשר המחבר את כל הארבעה, ומהווה את הבסיס עליו מותקנת מערכת/ קשת שיניים שלמה של עד 12 שיניים, תוך חלוקת עומס אופטימלית ופגיעה מינימלית בעצמות הלסת והחניכיים – במקום להשתיל שתל נפרד לכל כתר חרסינה, מושתלים 4 שתלים שעל גביהם ניתן להתקין קשת שיניים שלמה.

במקרים מסוימים, ועל פי שיקול דעתו המקצועי של הרופא, עשויים להידרש יותר מ-4 שתלים לצורך ביצוע ההשתלה בצורה אפקטיבית. במקרים אלה, נעשה שימוש ב-5, 6, 7 או 8 שתלים, אך הטכניקה היא אותה הטכניקה, וכל המקרים הללו נופלים תחת השם הכללי All On 4.

כיצד מתבצעת תהליך השתלת השיניים?

  • בדיקה והתייעצות: אצל הרופא לצורך קביעת תכנית טיפול מלאה לאחר צילום פנורמי ו-CT שיערך לצורך האבחון, הרופא ייעזר בתוכנת מחשוב אשר מתרגמת את נתוני הצילומים ליצירת סד מנחה, הכולל בתוכו 4 חורים שינחו אותו בתכנון ומיקום השתלים, זווית, קוטר ועומק ההשתלה.
  • התקנת השתלים: הרופא במהלך טיפול ההשתלה ימקם את הסד על גבי הלסת ובהתאם לתכנון יבצע קידוח ויחדיר את השתלים לתוך המיקום הרצוי בעצם הלסת בהרדמה מקומית, בתנאים הדומים לטיפול כירורגי שגרתי. למתרפאים חרדתיים קיימת אפשרות לטיפול בסדציה או הרדמה כלית.
  • זמן ההשתלה: תלוי מקרה המטופל. 
  • ההליך: ביצוע השתלת שיניים בשיטת All On 4 מתבצע בשני שתלים קדמיים או אמצעיים המוחדרים בזווית ישרה של 90 מעלות, בעוד שני שתלים דנטליים אחוריים או חיצוניים מוחדרים בזווית 45 מעלות פנימה לצורך עיגון וחיזוק השתל הדנטלי בעצם הלסת ובנוסף, כדי שיהיה תמיכה ויציבות מרבית לקשת השיניים. יתרה מזאת, לאחר ביצוע השתלת השיניים, מותקנת קשת שיניים זמנית ובתום הטיפול ניתן ליהנות ממערכת שיניים חדשה.
  • ריפוי: לאחר מספר חודשים כאשר הלסת תגיע לתהליך החלמה רצוי מסיר הרופא את קשת השיניים הזמנית ובמקומה מותקן קשת כתרים לשיניים קבועים אשר צפויה להישאר איתכם לאורך השנים.
  • תחזוקה: תחזוקה ומעקב קפדניים חיוניים לאחר ביצוע טיפול השתלת שיניים. התחזוקה תתבצע ע"י שמירה על הגיינת פה קפדנית יומיומית ע"י המטופל בביתו וע"י ניקוי מקצועי במרפאה בתדירות שתקבע ע"י הרופא בדרך כלל כל 3 חודשים ואחת לשנה תבוצע ביקורת תקופתית.

יתרונות השתלת השיניים בשיטת All On 4

להשתלת שיניים בשיטת All On 4 ישנם מספר יתרונות רבים ומשמעותיים אשר מעניקים לה ערך מוסף משמעותי מכל טכניקות טיפול השונות להשתלות שיניים ומבניהם:

  • שיעורי ההצלחה גבוהים: השתלת שיניים בשיטת All On 4 מתבצעת כידוע בכל רחבי העולם עם כשעור הצלחה  של הטיפול העומד על 97%.
  • השתלת שיניים בהעמסה מיידית, תוך פרק זמן קצר ניתנת אפשרות למטופל מחוסר שיניים לתפקד כמעט כרגיל.
  • מתאים לאנשים שרוצים מאוד לקצר זמני טיפול עקב חרדה דנטלית, חיים מאוד אינטנסיביים ומניעה של חשיפת פה עם חוסר שיניים.
  • לרוב לא נדרשות פרוצדורות כירורגיות מורכבות ולכן זמן הטיפול וההחלמה מתקצרים.
  • מחיר: עלות נמוכה יחסית בהשוואה לשיקומיים קבועים אחרים. ישנה אפשרות להחליף קשת שלמה של השיניים באמצעות 4 שתלים דנטליים במקום שתל דנטלי נפרד עבור כל שן ומצב זה יוצר חסכון עקב צמצום בזמן הטיפול ומספר השתלים הדנטליים וכל זאת, עם שתלים דנטליים איכותיים.
  • טיפול יחסית קל למקרים עם רקמת עצם מספקת שמפתיחה פרוגנוזה טובה.

חסרונות השתלת השיניים בשיטת 4 All On

  • לא מתאימה לכל המטופלים: בעיות בריאותיות משמעותיות עלולות לגרום לקשיים בטיפול.
  • דרושה כמות ואיכות מספקת של עצם התחלתית.
  • במידה ואחד השתלים נכשלים ישנו צורך בביצוע שתל וגשר חדשים.
  • לא מתאים לכל צוות מנתח ורופא משקם מכיוון שדרוש תכנון קפדני מאד, מיומנות כירורגית גדולה במיוחד וניסיון שיקומי רב.

לפגישת ייעוץ ואבחון לטיפול השתלת שיניים ביום אחד, אנא מלאו את פרטיכם בטופס ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!