השתלת שיניים דיגיטלית בתל אביב

העתיד של של העולם הדנטלי כבר כאן, השתלת שיניים דיגיטלית היא פריצת דרך והמהפך הטכנולוגי ברפואת השיניים שהתפשטה בשנים האחרונות כבר כמעט בכל מרפאות השיניים ברחבי העולם בזכות הדיוק, היעילות, מינימום הפגיעה הכירורגית והאפקטיביות המרבית. השתלת שיניים דיגיטלית הינה פרוצדורה בה ממלאים העזרים הטכנולוגיים והמערכת הממוחשבת תפקיד מרכזי בהליך השתלת השיניים טרום ההשתלה, במהלכה ואחריה שהשפעתו באה לידי ביטוי גם לאחר מכן לאורך השנים בתוצאה הסופית.

השתלת שיניים דיגיטלית הינה טכניקת טיפול חדישה ומתקדמת ביותר להשתלות שיניים המאפשרת לרופא השיניים טרם ההשתלה לבצע תכנון עתידי בדיוק מרבי לכל מטופל ומטופלת בהתאמה אישית ולאחר מכן התקנת שתלים דנטליים ביום אחד לאנשים הסובלים מחוסר שיניים מוחלט גם במקרים מורכבים של מטופלים שקודם לכן נחשבו לא מתאימים לפרוצדורת ההשתלה ורצו לעבור טיפול השתלת שיניים תוך שהם נפטרים מהתותבות.

השתלת שיניים דיגיטלית, מאפשרת לרופא השיניים לקבוע בהנחיה ממוחשבת על גבי מסך מחשב טרם הניתוח את מיקום השתלים באופן המדויק ביותר החל ממידות השתלים הדנטליים, מיקום השתלים הדנטליים, זווית הכנסת השתלים ועד לראות כיצד יראה השיקום הסופי עם מינימום פגיעה כירורגית ללא חתכים ותפרים מיותרים ואפקטיביות מרבית, תוך כדי הימנעות מפגיעה בכלי דם, עצבים וסינוסים ותוך הימנעות מסיכונים וסיבוכים מיותרים והתוצאה הסופית איכותית ואסתטית בסטנדרט הגבוה ביותר.

שימוש בעזרים הטכנולוגיים של השתלת שיניים דיגיטלית מאפשר לזהות כשלים ובעיות העלולות לצוץ במהלך הטיפול, מאפשר לקבל תמונת מצב של כל רקמות השן טרם ביצוע ההשתלה, כאמור תכנון מדויק ובהתאמה אישית, מונע הפתעות לא רצויות ומאפשר הצלחה גבוהה יותר של השתלים ללא טעויות אנוש, מקטין סיכון בכישלון השתלת השיניים, משך הטיפול קצר וההתערבות הכירורגית המינימלית מאפשרת החלמה מהירה מאוד יחסית, מאפשר לייצר כתרים איכותיים בדיוק מקסימלי ומסירת הכתרים כבר ביום ההשתלה, רמת האסתטיקה גבוה, חוסך זמן ומפגשים מיותרים ומאפשר השתלת שיניים גם במקרים מורכבים.

ארבעה שלבים מרכזיים להליך השתלת שיניים דיגיטלית

  • הדמיית חלל הפה: ראשית בשלב הראשון מבוצע אבחון ממוחשב של הפה באמצעות סריקת CT, המיועד ליצירת הדמיית תלת ממד של חלל הפה, שורשי השיניים, עצם הלסת וכל פרט רלוונטי לפרוצדורת ההשתלה. סריקה זו מספקת לרופא השיניים את כל המידע המרחבי הנדרש לו על מנת לבנות תכנית טיפול למטופל בהתאמה אישית.
  • תכנון הטיפול: שלב שני, מבוצע תכנון דיגיטלי של הטיפול באמצעות טכנולוגיה ממחושבת בה נעשה שימוש בתוכנה המאפשרת לרופא השיניים לבחור את השתלים והכתרים האופטימליים בהתאמה אישית למטופל ולמקם אותם בדיוק מרבי בהיבטים של מיקום, זווית, עומק חדירה ועוד. כל זאת, על גבי הדמיה תלת ממדית שנערכת בשלב המקדים.
  • הדפסת תלת ממד: שלב שלישי, את תכנית הטיפול שתוכננה למטופל בהתאמה אישית בשלב הקודם, מתרגמת התוכנה לתוצר הסופי, סד כירורגי אשר מודפס באמצעות מדפסת תלת ממד. בנוסף, בשלב זה, מדפיס רופא השיניים את הכתרים הזמניים שעוצבו בשלב הקודם למטופל על מנת שכבר בתום הטיפול המטופל יוכל לחייך עם חיוך אסתטי ומושלם.
  • פרוצדורת ההשתלה: שלב רביעי, לאחר כל שלבי ההכנה הממוחשבת, מגיע הרגע בו רואים את היישום בפועל של תרומתה החשובה של הטכנולוגיה הדיגיטלית. רופא השיניים מניח על גבי לסת המטופל את הסד הכירורגי שהודפס ומתחיל בביצוע הקידוח והחדרת השתלים בהתאם למבנה הסד. הסד עצמו ישב בצורה מדויקת ומושלמת על גבי לסת המטופל ולאורכו יהיו מספר חורים, כמספר השתלים הדנטליים שיש להחדיר ללסת המטופל. כל חור יהיה ממוקם בדיוק מרבי במיקום הרצוי, כאשר כל חור בנוי בצורה כזאת שניתן להחדיר דרכו את המקדח רק בזווית אחת ועד לעומק מקסימלי מוגדר ובכך למעשה, מושגת רמת הדיוק שלא היה ניתן להגיע אליה בעבר ללא המערכת הדיגיטלית לטיפול השתלת השיניים.
נגן וידאו

יתרונות מרכזיים של השתלת שיניים דיגיטלית

תכנון, דיוק מכל השתלה ידנית ויעילות מרבית הם היתרונות המרכזים ביותר שמעניקה השתלת שיניים דיגיטלית, אך יחד עם זאת, קיימים יתרונות נוספים שלעיתים עולים בחשיבותם על יתרונות אלו ומבניהן:

  • הערכות מוקדמת: אפשרות להכין את כל תכנית הטיפול כולל הסד טרום הטיפול כמו כן, את השתלים הדנטליים כך שרופא השיניים ערוך ומוכן לטיפול ההשתלה מראש.
  • מזעור התערבות כירורגית: התכנון המוקדם והביצוע המונחה ממזער את כמות החתכים והפעולות הכירורגיות הנדרשות ובכך נחסך זמן, כאב ובעיקר קיצור והקלה משמעותית על תהליך החלמת המטופל.
  • זמינות גבוהה של הטיפול: התכנון, דיוק, יעילות ומזעור ההתערבות הכירורגית, תורמים בתורם להנגשת טיפול השתלת השיניים למטופלים שקודם לכן נחשבו לא מתאימים לטיפול השתלת שיניים. אנשים הסובלים ממחלות כרוניות מסוימות, שקודם לכן פרוצדורת ההשתלה הייתה סיכון עבורם כיום יכולים לעבור טיפולי השתלת שיניים באמצעות הטכנולוגיה הדיגיטלית ובאמצעות טכניקות טיפול חדשות שפותחו על בסיס השתלת השיניים הדיגיטלית.
  • יתרונות נוספים של השתלת שיניים דיגיטלית: איתור העצם האידיאלית להשתלה, ביטול הצורך בטיפולים מסובכים ויקרים כגון: הרמת סינוס, מניעת פגיעה בכלי דם ועצבים ובנוסף, את ההשתלה באמצעות הסד ניתן לבצע במספר דרכים פופולרית שבהן הינה ללא ביצוע חתך משחרר של החניכים ורוב גם ללא הנחת תפרים כלומר השתלה שמרנית עם תופעות לוואי פחותות לאחר הניתוח.

לפגישת ייעוץ ואבחון להשתלת שיניים, אנא מלאו את פרטיכם בטופס ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!